Ridsport
|
Trav
|
Skötsel och vård
|
Foder och vitaminer
|
Stall och byggnader
|
Efterlyses
|
Övrigt
Sök i forumet:
Alla
Ridsport
Trav
Skötsel och vård
Foder och vitaminer
Stall och byggnader
Efterlyses
Övrigt
Hem
>
Stall och byggnader
Nytt ämne
Skriv svar
Författare
Fråga
Datum
Veronica
Stall klädd med plåt. Bra eller dåligt?
Vi håller på och renoverar en byggnad som har fasadplåt. Vi kommer att klä med trä på insiden med luftspalt. Men hur blir klimatet i stallet av plåten. Det är framförallt sommaren som jag är orolig för om det blir för varmt inne i stallet av plåten t rots luftspalt. Ska också nämna att stallet kommer ha öppet till nock med bra ventilation.
Jag hittar ingenting om det på nätet.
Finns det någon med erfarenhet om plåt???
2010-07-15 15:19:54
Författare
Svar
Datum
Lisa
Sv: Stall klädd med plåt. Bra eller dåligt?
Det blir naturligtvis varmare än stall av betong/sten.Men när du ändå håller på att renovera..sätt in luckor eller flera öppningsbara fönster åt alla håll så att du kan öppna ordentligt och vädra korsdrag.
2010-07-15 16:58:22
malin
Sv: Stall klädd med plåt. Bra eller dåligt?
Mina hästar står i ett utestall som är plåtbeklätt på utsidan. Det blir lite varmare än ett murat stall men jag har som du öppet upp till nock och alla dörrar öppna så luften rör sig. Mina tycker det är skönt att få komma in ett par timmar på dagen o ch vila samt slippa alla flygfän som biter på dem. Jag tycker det fungerar super, dock så kan det bli hög ljudnivå när det regnar kraftigt, typ åskskurar eller när det haglar(men det händer ju inte så ofta som tur är). Har plåt tak med ljusinsläpp i.
Hoppas du blev lite klokare :)
2010-07-16 02:21:19
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:
(spamskydd)
Startsida
|
Avancerad sökning
|
Regler
|
Gå till hastnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med hästar att göra och få svar av andra läsare
OBS! Endast ämnen som har anknytning till hästar/hästsport.