Ridsport | Trav | Skötsel och vård | Foder och vitaminer | Stall och byggnader | Efterlyses | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Sara (:Gnagare ?

Jag har ett halvblod på 17 år som går på ganska så kraftigt bete. På kvällen får han ett halvt kilo krafft energi. Han har nu börjat att gnaga på träden i hagen. Jag har hört om hästar som gör just detta, men finns det något man kan göra åt det?
Tän derna är nyligen kollade!  
2010-07-21 15:39:08
FörfattareSvarDatum
Ylva Sv: Gnagare ?

Vad är det för sorts träd, olika träd innehåller olika saker som hästen vill ha! Kolla vad det är för sorts träd, googla sedan på trädsorten så får du se vad just din häst vill ha/behöver!

Hade en inhyrning här som åt rent på ett dåligt körsbärstr äd, han åt upp all dålig bark! har ingen aning om varför och trots att jag sa till ägaren så brydde hon sej inte! Så länge hästen var här så blev han dock inte dålig av det!  
2010-07-21 18:04:54
Lisa Sv: Gnagare ?

Låter som kalciumbrist...ge foderkalk. 
2010-07-21 19:06:22
Juppe Sv: Gnagare ?

Hästar gillar trä som föda.... trolitvis är dte ingen brist alls. 
2010-07-22 20:10:44
Ylva Sv: Gnagare ?

Eftersom hästar äter det de behöver så låt hästen äta bark men om du märker att det blir en fixering så är det helt klart en brist och den letar efter något som kan kompensera det! 
2010-07-22 23:04:23
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till hastnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med hästar att göra och få svar av andra läsare
OBS! Endast ämnen som har anknytning till hästar/hästsport.