Ridsport
|
Trav
|
Skötsel och vård
|
Foder och vitaminer
|
Stall och byggnader
|
Efterlyses
|
Övrigt
Sök i forumet:
Alla
Ridsport
Trav
Skötsel och vård
Foder och vitaminer
Stall och byggnader
Efterlyses
Övrigt
Hem
>
Ridsport
Nytt ämne
Skriv svar
Författare
Fråga
Datum
Anonym
Lite hjälp här kanske?!
När jag rider i en vanlig Allroundsadel, och när jag ska galoppera så kan jag inte hänga med min häst när hon galopperar,jag liksom stuttsar upp ur Saden,sen så när jag galopperar så åker mina fötter neråt i stigbyglarna MEN INTE när jag använder mi n western sadel då kan jag hänga med i hästens galopp jätte bra och mina fötter pekar inte neråt. Vad beror detta på?? Varför går det bra i western saden men INTE i Allroundsadeln??
2010-07-29 19:31:36
Författare
Svar
Datum
mm
Sv: Lite hjälp här kanske?!
Förmodligen så drar du upp dina knän och får inte ner rumpan i sadeln. Kontollera längden på dina stigläder (förmodligen så har du längre i westernsadeln). Räta på dig och trampa ner i stigbyglarna. Försök att tänka att du står på marken, den känslan ska du ha i kroppen förutom att vikten är i rumpan.
2010-07-29 20:26:15
Anonym
Okej ska göra det:D
Tack för tipset
2010-07-30 00:06:57
Rebecca
Stå upp i lätt sits till du känner rytmen. När du gör det så kan du prova att sitta ner, tänk på att gunga med med bäckenet, slappna av, knip inte med knäna, luta dig inte framåt och tänka att rumpan väger 500 ton (:
2010-07-30 16:13:09
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:
(spamskydd)
Startsida
|
Avancerad sökning
|
Regler
|
Gå till hastnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med hästar att göra och få svar av andra läsare
OBS! Endast ämnen som har anknytning till hästar/hästsport.